Tematická diskuse: Audiovize a gaming
Jak se daří brněnské scéně v oblasti audiovize a gamingu? Co bychom měli dělat v rámci Strategie kultury a kreativních odvětví jinak? Nejen tyto otázky jsme si položili na setkání tematické skupiny Audiovize a gaming. Nestihli jste přijít? Tady je zápis.
Strategie kultury a kreativních odvětví (dále SKKO) došla do závěrečné fáze, platná bude už jen do konce roku 2025, a proto nastal čas ohlédnout se za uplynulými pěti lety a podívat se i na roky budoucí. Chystáme tedy navazující desetiletý plán. Nechceme to ovšem dělat od „zeleného stolu“, bez vás, kteří kulturní a kreativní scénu tvoříte, a tak jsme spustili diskusní tematické skupiny pro jednotlivá kulturní a kreativní odvětví, abychom zjistili, co si myslíte o brněnské kulturní scéně, jaké řešíte problémy, jaké máte podněty, nápady či připomínky.
Tyto diskuse jsou jedinečnou příležitostí k rozvoji kulturní a kreativní scény. Díky nim budeme moci brněnské kulturní scéně připravit na míru nejen dlouhodobou navazující SKKO, ale i konkrétní okamžitá opatření.
Nad audiovizí a herním průmyslem jsme se sešli ve dnech 27. února, 12. března a 22. května 2024 v Kreativním hubu KUMST. Celkem se do diskuse zapojilo 39 zástupců nezřizovaných spolků i organizací, organizátorů festivalů i příspěvkových organizací v oblasti kultury.
Probírali jsme otázky týkající se vzniku komplexní databáze, která by mapovala audiovizuální i herní prostředí, problematiky studentských stáží v oblasti audiovize a gamingu, podpory infrastruktury z hlediska prostoru, ale i technického vybavení či nutnosti zahraniční spolupráce v této oblasti. Narazili jsme při tom na řadu potenciálních příležitostí a problémů, ale i na úspěšnou praxi. Více si přečtěte v zápisu z jednání.
V návaznosti na setkání jsme vytvořili stručnou SWOT analýzu.
SWOT ANALÝZA Audiovize:
SWOT ANALÝZA Gaming:
Chybí vám tu něco? Máte nějaký podnět, který nezazněl? Chcete naopak reagovat na některý z bodů a třeba jej i zdůraznit? Napište nám na majickova.veronika@brno.cz.