IV. Brněnský kulturní parlament: Příprava kulturní strategie
Na čtvrtém setkání Brněnského kulturního parlamentu jsme pokračovali ve společné práci na tvorbě strategie kultury a kreativních odvětví. Věnovali jsme se deseti vybraným tématům a dilematům, jejichž zodpovězení či vyjasnění pomůže adekvátně nastavit zmíněný strategický dokument.
Na základě předchozích kroků strategického plánování jsme vznikající dokument rozdělili do čtyř základních oblastí: kvalita, renomé, komfort, soužití a demokracie.
V rámci oblasti kvality kultury jsme se zaměřili na zodpovězení otázek: “Do jaké míry by měla být brněnská kultura orientována na inovaci?” a “Jak by měla fungovat páteřní síť zřizovaných organizací?”. Pro oblast renomé jsme se snažili definovat, co by mělo určovat značku Brna skrze hledání odpovědí na otázky: “Co nebo kdo by měl být kulturní značkou charakterizující Brno?” a “Do jaké míry má být obraz Brna za jeho hranicemi definován kulturou?”.
V oblasti zajištění komfortu jsme se snažili přijít na to, jaké by mělo být optimální rozdělení pravomocí a kompetencí v oblasti kultury, nebo-li, zda máme: “Centralizovat nebo decentralizovat městskou správu kultury?” a “Jak zajistit bezbariérovou kulturu?”.
V oblasti soužití a demokracie jsme diskutovali nad tím: “Jak by měl v dlouhodobém výhledu fungovat Brněnský kulturní parlament?” a “Do jaké míry by měla kulturní politika aktivně podporovat kulturní diverzitu?”. Posledním probíraným tématem bylo téma hodnot, kde jsme se zamýšleli nad tím, které hodnoty jsou pro kulturní politiku zásadní.